EVKA MIKLÚŠKOVÁ - Špecialista na redukciu hmnotnosti pre ŽENY - miluj svoje telo a chudni bez jojo efektu

8 VÁŽNYCH DÔVODOV, PREČO BY STE MALI PIŤ VODU, AK CHCETE SCHUDNÚŤ

8 VÁŽNYCH DÔVODOV, PREČO BY STE MALI PIŤ VODU, AK CHCETE SCHUDNÚŤ

Hlad je prezlečený smäd, vraví staré príslovie. Dostatočný prísun vhodných tekutín nám nielen uľahčí chudnutie, ale pomáha aj inak. Ak chceme schudnúť, väčšinou premýšľame, ako upraviť svoj jedálny lístok. Pravidelná strava je základ! Veľa krát sa však chyby robia aj v príjme tekutín. Pitie, samozrejme, nie je dôležité len pri chudnutí. Dodržiavať zásady dostatočného príjmu tých správnych tekutín je nevyhnutnosť. Ich nedostatok totiž spomaľuje „riedenie“ škodlivín vylučovaných obličkami a môže sa spolupodieľať aj na infekciách močových ciest.Voda tvorí 50-65% nášho tela. Neustále ju strácame, a to potom, odparovaním kožou, pri dýchaní, močom či stolicou. Tekutiny by sme preto mali dopĺňať pre správne fungovanie všetkých orgánov pravidelne, počas celého dňa.

ČO VŠETKO SPÔSOBUJE, AK NEBUDETE DODRŽIAVAŤ PITNY REŽIM

1. PROBLÉM SCHUDNÚŤ

Pitie vody je odporúčanou stratégiou pri chudnutí. Ak jej pijete málo, váš metabolizmus sa automaticky spomaľuje. Voda totiž pomáha regulovať spaľovanie kalórií a pravidelný príjem vody funguje ako prevencia zadržovania tukov v tele. Pri odbúravaní tukov navyše dochádza i k vyplavovaniu škodlivín, ktoré voda pomáha dostať von z organizmu.

2. NEPRÍJEMNÁ ZÁPCHA

Zápcha vie potrápiť viac ako opačný efekt. Najlepším receptom ako jej zabrániť je dostatočný príjem tekutín a vlákniny v strave, ktoré spoločne pôsobia ako metla na črevá. Zápcha môže ďalej viesť k bolestivým hemeroidom či ku krvácaniu z konečníka. Voda prospieva správnej funkcii čriev a celkovému tráveniu.

 

3. VPLYV NA SVALSTVO A KĹBY

Ak sa množstvo vody v tele zníži o 5%, svaly začínajú trpieť a tuhnúť. Najmä počas teplých mesiacov v roku je prijem tekutín nevyhnutný i z dôvodu správnej funkcie svalov. Voda prispieva k produkcii maziva a hladkej pohyblivosti kĺbov. Je nevyhnutným elektrolytom pre prenos nervových impulzov. Voda tiež zabezpečuje dostatočný prísun kyslíka do svalov.

4. ZJETE VIAC JEDLA

Štúdia uskutočnená v roku 2010 dokazuje, že človek, ktorý denne vypije dva deci vody pred každým jedlom, skonzumuje približne o 75-90 kalórií menej. Voda totiž v našom tele navodí pocit plnosti, aj keď ide len o číru tekutinu, zaberie miesto v žalúdku a tlmí chuť do jedla.

5. SUCHÁ PLEŤ A VRÁSKY

Naša pokožka obsahuje veľké množstvo vody. Dehydratácia spôsobuje jej suchosť, ktorá vedie k vzniku vrások. Voda pleť vypína, vypĺňa jemné vrásky,linky a rozjasňuje. Čistá voda pomáha udržať mladý a svieži vzhľad. Nedostatok tekutín v organizme môže mať za následok i vznik celulitídy.

6. ZLÁ NÁLADA

Výskum z roku 2009 porovnával dve skupiny ľudí, ktorí sa podrobili vysoko intenzívnemu aeróbnemu cvičeniu po dobu 60 až 75 minút. Skupina, v ktorej boli dehydrovaní respondenti pociťovala únavu, zmätok, depresívnu náladu, frustráciu a podráždenosť. Štúdia tak dokázala vplyv príjmu tekutín na náladu a psychický stav človeka.

 

7. OČI A ÚSTA

Voda pochopiteľne udržuje vlhkosť aj v našich očiach a ústach, odkiaľ zmýva nečistoty, bráni preniknutiu cudzorodých látok a baktérií. Voda posilňuje i náš celkový imunitný systém a odtraňuje z tela toxíny.

8. VÁŽNÉ OCHORENIA

Nedostatočné množstvo tekutín môže okrem únavy a malátnosti spôsobiť zvýšené riziko vzniku rôznych ochorení. Patrí medzi ne zápcha, tvorba obličkových a žlčníkových kameňov, rakovina močového mechúra, čriev a pravdepodobnejší je i srdcový infarkt.

 

RADY NA ZÁVER:

Majte pri sebe neustále fľašku vody – v taške, na stole či v aute!

Jedzte viac ovocia a zeleniny, ktoré k hydratácii prispejú!

Ak náš príjem vody nie je rovnaký ako výdaj, môže dochádzať k dehydratácii.

Majte na pamäti, že i v pitnom režime je dôležitá pravidelnosť. Ak si večer spomeniete, že ste za celý deň takmer nič nevypili a budete sa odporúčané denné množstvo snažiť dohnať v priebehu 2-3 hodín, veľmi si nepomôžete.

 

PS: Ak sa vám článok páčil dajte LIKE a Zdielajte s priateľmi na facebooku.