EVKA MIKLÚŠKOVÁ - Špecialista na redukciu hmnotnosti pre ŽENY - miluj svoje telo a chudni bez jojo efektu

7 DÔVODOV , PREČO BY STE MALI ZAČAŤ JESŤ AVOKÁDO, EŠTE DNES!!!

7 DÔVODOV , PREČO BY STE MALI ZAČAŤ JESŤ AVOKÁDO, EŠTE DNES!!!

Avokádo je v poslednom čase čoraz populárnejšie ovocie a dá sa kúpiť už takmer v každom obchode so zeleninou. Okrem toho, že je chutné, je toto unikátne ovocie aj zdravé na srdce a pomáha udržiavať štíhlu líniu. Má však aj ďalšie výhody, pre ktoré by sme po ňom mali siahnuť. Poskytuje nám vlákninu a skvelú kombináciu tukov a masných kyselín. Okrem toho v ňom nájdeme aj mnoho vitamínov a živín, ako napríklad draslík, horčík, vitamín C, vitamín E a vitamíny skupiny B. Avokádo neobsahuje žiadny cholesterol ani sodík.

7 DÔVODOV , PREČO BY STE MALI ZAČAŤ JESŤ AVOKÁDO, EŠTE DNES!!!

ČO OBSAHUJE AVOKÁDO ?

Avokádo je cenné najmä preto, že obsahuje veľa “zdravých tukov” – omega 3 a 6 kyseliny, ktorých má v strave väčšina z nás nedostatok, ďalej obsahuje: Vodu, bielkoviny, sacharidy, tuk, vlákninu, vápnik, draslík, železo, fosfor, horčík, zinok, sodík, meď, mangán, selén, fluorid, Vitamín A, B, C, E, K, kyselinu listovú, kyselinu pantoténovú, betakarotén.

 

7 DÔVODOV PREČO BY STE MALI ZAČAŤ KONZUMOVAŤ AVOKÁDO

1, OBSAHUJE VIAC DRASLÍKA, AKO BANÁNY

Draslík je dôležitý pre udržanie zdravej hladiny krvného tlaku a mnohým ľuďom chýba a práve avokádo je výborným zdrojom draslíka.

2, OBSAHUJE NENASÝTENÉ MASTNÉ KYSELINY

Až 77% kalórií v avokáde tvoria tuky. Avšak nejde o normálny tuk, ale o kyselinu olejovú, ktorá je hlavnou zložkou olivového oleja. A ten je známy svojimi protizápalovými účinkami a ktorý slúži ako ochrana proti kardiovaskulárnym ochoreniam.

3, JE BOHATÝM ZDROJOM VLÁKNINY

V avokáde je vysoký obsah vlákniny,  ktorá má výrazný vplyv na chudnutie a správne fungovanie metabolizmu.

4, ZNIŽUJE HLADINU CHOLESTEROLU A TRIGLYCERIDOV

Srdcové ochorenia sú najčastejšou príčinou úmrtí ľudí na celom svete. Štúdie ukázali, že konzumáciou avokáda sa zlepšujú rizikové faktory srdcových ochorení a množstvo cholesterolu a triglyceridov v krvi.

5, ĽUDIA, KTORÍ JEDIA AVOKÁDO, SÚ ZDRAVŠÍ

Ľudia, ktorí jedia avokádo pravidelne, majú nižšiu hmotnosť  a výrazne menej tuku.

6,AVOKÁDO JE NABITÉ ANTIOXIDANTMI, KTORÉ CHRÁNI OČI

Avokádo má vysoký obsah antioxidantov, vrátane luteínu. Tieto živiny sú veľmi dôležité pre zdravé očí a znižujú riziko makulárnej degenerácie a šedého zákalu.

7, NAPOMÁHA UDRŽIAVAŤ ŠTÍHLU LÍNIU

Vysoký obsah vlákniny a nízky obsah sacharidov sú dva významné atribúty, ktoré by v kombinácii so správnou životosprávou zabezpečujú úbytok hmotnosti. Ak teda pracujete na chudnutí, do jedálnička  zaraďte aj avokádo. 

AKO SPRÁVNE SKLADOVAŤ AVOKÁDO ?

Pokiaľ chcete, aby Vám vydržalo čo najdlhšie, dajte ho do chladničky. Chlad spomaľuje zrenie avokáda, môže vydržať až do dvoch týždňov. Pokiaľ naopak máte avokádo, ktoré ešte nie je zrelé a chcete, aby čo najrýchlejšie dozrelo, zabaľte ho papiera, dajte na tmavé miesto (nie do chladničky) a behom 2-5 dní Vám dozreje.

AKO OTVORIŤ AVOKÁDO ?

Pozdĺžne ho nakrojte okolo kôstky, celé dookola. Jednotlivé nakrojené polovice uchopte rukami a otočte proti sebe. Avokádo sa pekne otvorí.

AVOKÁDO V KUCHYNI

Avokádo má v kuchyni široké možnosti použitia. Či už do omáčok, dá sa z neho pripraviť chutná nátierka, avokádové maslo, zapekané avokádo...a pod.

NA ZÁVER:

Vedeli ste, že slováci jedávajú málo “zdravého” tuku! A preto patríme k smutnej špičke vo svete, čo sa počtu infarktov a mozgových príhod týka. A príčina? Jednoducho jedávame málo “zdravého” tuku. Nachádza sa prevažne v rybách, ale ryby nezvykneme konzumovať pravidelne. Taktiež sa “zdravý” tuk nachádza vo väčšom množstve aj v niektorých rastlinách, resp. plodoch. A avokádo patrí medzi ne! Kúpte si ho už dnes!

 

PS: Ak sa vám tento článok páčil dajte like a zdieľajte s priateľmi, ak máte nejaké postrehy tak mi píšte dole do komentárov 🙂