EVKA MIKLÚŠKOVÁ - Špecialista na redukciu hmnotnosti pre ŽENY - miluj svoje telo a chudni bez jojo efektu

25 RÝCHLYCH TIPOV, ČO JESŤ A NEJSŤ NA OLOVRANT A DESIATU

25 RÝCHLYCH TIPOV, ČO JESŤ A NEJSŤ NA OLOVRANT A DESIATU

Chcete schudnúť? Takže vás určite niekedy napadla myšlienka: čím menej budem jesť, tým budem rýchlejšie chudnúť. Verte mi,  toto nie je tá správna cesta, ak teda naozaj vaším cieľom je trvalé a zdravé chudnutie bez jojo efektu. Desiata a olovrant by mali mať pevné miesto vo vašom jedálničku.  Desiata a olovrant majú byť ľahké a jednoduché jedlá. Aký majú zmysel? Medzi raňajkami a obedom je často veľmi veľký časový úsek.

V závislosti od toho, o ktorej hodine raňajkujete, môže byť toto rozpätie až šesť hodín. Práve pri takýchto veľkých rozpätiach medzi jedlami hrozí riziko, že keď už idete obedovať ste taká vyhladovana, že by ste zjedla aj „klince“ a to už nehovorím že sa váš metabolizmus sa dostáva do režimu OFF. A toto iste sa deje aj medzi obedom a večerou. A potom sa nemôžme diviť, že sa na nás kilečka lepia len taký „fukot“

ČO JE VLASTNE DESIATA ?

Desiata je malé jedlo, ktoré vám zabezpečí, že vaše telo dostane informáciu o tom, že sa nemusí báť hladu. Pri chudnutí je desiata veľmi dôležitá. Je to hlavne preto, že vaše telo pochopí, že si nemusí ukladať energiu do tukových zásob, aby prežilo. Môže stravu pokojne spracovať, pretože o tri hodiny dostane jesť opäť.

 

KEDY DESIATOVAŤ ?

Desiatovať je  najlepšie medzi deviatou a desiatou hodinou. Samozrejme, že záleži od toho kedy raňajkujete.

Ak raňajkujete o ôsmej, nebudete  predsa desiatovať o deviatej. Záleží od toho, aký máte  denný režim.

Najlepšie rozpätie medzi jedlami sú dve a pol až tri hodiny. Nič sa však nestane, ak sa najete o pätnásť minút skôr alebo neskôr. Horšie bude, keď na desiatu zabudnete.

Podľa čínskej medicíny medzi 9-11. hodinou sa do maximálnej dennej činnosti dostáva slezina a pankreas.Je to najvhodnejšia doba na konzumáciu ovocia a sladkých jedál. Naše telo ich dokáže bez problémov stráviť. Jasné, že nebudete na desiatu konzumovať krémeš alebo čokoládu 🙂  ale vždy je lepšie dať si sladkú maškrtu v tomto čase doobeda, ako večer, to by bola už čistá pohroma 🙂

 

ČO DESIATOVAŤ PRI CHUDNUTÍ ?

  • ovocie
  • zelenina
  • jogurt s ovocím, škoricou a medom
  • tvaroh
  • syry (mozzarella, tvrdé syry, tofu, kozie syry, ovčie syry, cottage…)
  • bryndza
  • kyslomliečne výrobky
  • orechy a sušené ovocie
  • ovsené vločky s ovocím
  • ovocné smoothie
  • kvalitná müsli tyčinka
  • kvalitná proteínová tyčinka
  • grécky jogurt

ČO NIKDY NEDESIATOVAŤ !!!

  • keksy
  • párky
  • sladkosti
  • kávu
  • zákusky
  • pečivo/sladké pečivo

 

AKÝ JE ROZDIEL MEDZI OLOVRANTOM A DESIATOU ?

Na jednej strane olovrant, tak ako desiata zabezpečí, že sa na večeru nevrhnete ako vyhladovaný vlk a nezjete všetko čo vám príde pod ruku, alebo nevyrabujete celú chladničku.

Na druhej strane olovrant pri chudnutí bude úplne iný ako desiata. A to preto, lebo ak chcete chudnúť tak na olovrant už žiadne sacharidy, tie si môžete dopriať na desiatu, alebo na obed.

Ale na olovrant by mali byť len proteíny, ktoré vám pomôžu zvyšovať svalovú hmotu. A svalová hmota je pri chudnutí kľúčova, zapamätejte si čím viac svalstva budete mať tým lepšie pre vás. Budete mať peknú, vyformovanú postavu a k tomu aj rýchly metabolizmus.

Hlad treba vždy predbehnúť. Hlavne preto, že vyhladovaný človek s konzumuje omnoho viac jedla bez toho, že by si to uvedomil. Preto olovrant nikdy nepodceňujte.

 

ČO JESŤ NA OLOVRANT ?

  •  zelenina, zeleninové šaláty
  • grécky jogurt
  • tvaroh
  • zeleninové smoothie
  • syry (mozzarella, tvrdé syry, kozie syry, ovčie syry +zelenina)
  • šunka s vysokým podielom mäsa + zelenina
  • bryndza so zeleninou
  • kyslomliečne výrobky
  • vajcia ( praženica, na tvrdo, volské oko + zelenina)
  • ryby ( tuniak, zavináče, ryba na masle ´+zelenina)
  • polievky ( bez múky, zemiakov a cestovín napr. zeleninová, kapustová, paradajková…)
  • kvalitný proteínový shake ( na rastlinnej báze))
  • kvaltná proteínová tyčinka
na olovrant proteíny

ČO NEJESŤ NA OLOVRANT ?

  • ovocie
  • kukuričné, pšeničné, ryžové chlebiky
  • kornflexy
  • zákusky
  • kysnuté koláče
  • paštéty
  •  pečivo
  • sladkosti

NA ZÁVER:

Teraz už viete, že jesť päťkrát denne určite potrebujete, ak je vaším cieľom schudnúť. Desiatovať a olovrantovať môžete, ako sa hovorí, aj za jazdy, teda počas práce. Stačí, ak si tieto dve jedlá naplánujete a v pokoji doma nachystáte. Pre prípad núdze  majte pri sebe vždy jednu kvalitnú proteínovú  tyčinku a hlad vás nikdy neprekvapí.

 

PS: Ak sa vám článok páčil a obohatil vás tak dajte LIKE a zdieľajte s priateľmi, ďakujem za každý jeden LIKE 🙂